Są przedsiębiorstwa, które aż proszą się o to, by zaproponować im usługi związane z lokalizacją pojazdów. Poza wymienianymi już firmami transportowymi czy kurierskimi, do tej grupy zaliczają się również wypożyczalnie samochodów. Zyskały one wielką popularność na całym świecie, a biznes ten stawiał poważne kroki w Stanach Zjednoczonych. Tam pierwsze wypożyczalnie pojawiły się po II wojnie światowej i stopniowo rozwinęły się jako doskonała usługa realizowana zwłaszcza pod kątem turystów oraz pracowników przebywających w delegacji. Grupy docelowe dla wypożyczalni w zasadzie nie zmieniły się od dekad.

W pierwszej kolejności po auta na wynajem sięgają biznesmeni w podróżach służbowych, osoby w delegacjach i podróżnicy. Typowe rozwiązanie stosowane przez nich to dojazd do danego miasta koleją lub przylot samolotem, a następnie wypożyczenie samochodu, który daje pełną niezależność w poruszaniu się. Firma, która powierza klientom maszynę powinna się zabezpieczyć – montaż nadajnika GPS to jedna z form takiego działania. Dzięki temu można na bieżąco kontrolować, gdzie pojazd znajduje się w danym momencie i czy nie zostały złamane zasady jego właściwego użytkowania. Podpisując umowę wynajmu auta klient często musi zobowiązać się, że będzie jeździł wyłącznie w określonym promieniu odległości od miejsca wypożyczenia samochodu – na przykład 100 kilometrów od Warszawy.

Często zabrania się również wjeżdżania w granicę określonych państw – najczęściej ograniczenie dotyczy krajów byłego ZSRR z uwagi na większe ryzyko kradzieży lub napaści.

dekostudio salon z tapetami tapety poznań gdzie w poznaniu polecacie salon tapet lampy wiszące kino domowe